از آنجا که یکی از مهمترین رکن هر کسب و کار تبلیغات است و همچنین با گسترش فناوری در تمام زوایای زندگی فردی و شغلی افراد تبلیغات اینترنتی از اهمیت خاصی برخوردار است در ادامه می توانید با ۱۰ نوع تبلیغات اینترنتی آشنا شوید.

۱. تبلیغات بنری

یک بنر حاوی متنی کوتاه یا تصویری گرافیکی است که یک محصول یا سرویس را تبلیغ می‌کند. تبلیغات بنری جزئی از صفحه‌ی وب است. این بنر، هایپرلینکی به وب‌سایت تبلیغ‌کننده ارائه می‌کند که وقتی کاربر روی آن کلیک می‌کند اطلاعاتی فراهم می‌کند و در این میان مراجعه‌کننده را متقاعد می‌کند خریدی انجام بدهد.

۲. تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ در پنجره‌ی خودش ظاهر می‌شود، و هنگامی نمایش داده می‌شود که کاربر صفحه‌ی وب را باز می‌کند یا می‌بندد. عموما، تبلیغات پاپ آپ بسیار آزاردهنده و اعصاب خردکن هستند. تنظیمات درونی مرورگرها این امکان را فراهم می‌کنند که تبلیغات پاپ آپ را بلاک کنید.

۳. تبلیغات بینابینی

وقتی کاربر بر یک لینک به صفحه‌ای جدید کلیک می‌کند، تبلیغات بینابینی در پنجره‌ی مرورگر باز می‌شود. تبلیغ پیش از آن‌که صفحه‌ی مورد نظر بارگذاری شود به مدت چند لحظه نمایش داده می‌شود. بسیاری از تبلیغات بینابینی به صورت اتوماتیک بسته می‌شوند و فضا را برای باز شدن صفحه‌ی مورد نظر در این پنجره فراهم می‌کند.

۴. کوپن

شرکت‌های خاصی به اعضای‌شان کوپن تخفیف می‌دهند که می‌توانند پرینت کنند و هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین استفاده کنند. این کوپن‌ها مشتریان را به پس‌انداز پول و لذت بردن از تخفیف در زمان خرید تشویق می‌کنند. وقتی یک مشتری بر یک کوپن خاص کلیک کند، برای بازاریاب آسان است تشخیص دهد مشتری به دنبال چه محصولی می‌گردد.

این کوپن‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهد رفتار مشتری را رصد کنند. از آن‌جایی‌که کوپن‌های آنلاین به پس‌انداز کردن پول کمک می‌کنند مردم به آن‌ها علاقه دارند.

۵. برنامه‌ی امتیازدهی

وقتی مشتریان به‌صورت آنلاین محصولی خریداری می‌کنند، امتیاز به‌دست می‌آورند. وقتی امتیازات تکمیل شدند، از آن‌ها برای یک خرید در آینده استفاده می‌شود. ایده‌ای که در پشت این امتیازها وجود دارد این است که مشتریان را به خریدهای بزرگتر تشویق کنند تا امتیازهای بیشتری بگیرند و از مزایای آن بهره ببرند.

۶. پرداخت به ازای بازدید

شرکت‌ها برای بازدید تبلیغات‌شان به مشتریان پول می‌دهند.

۷. تبادل بنر

تبادل مستقیم لینک را بین وب‌سایت‌ها شامل می‌شود. شرکت “الف” با نمایش بنر شرکت “ب” موافقت می‌کند، شرکت “ب” نیز در عوض با نمایش بنر شرکت “الف” به‌شکل یک لینک، موافقت می‌کند.

۸. ردیابی

پاسخ بازدیدکننده‌ی تبلیغات یا ایمیل را می‌توان با قرار دادن فایل‌های کوچکی به‌نام “کوکی” در رایانه‌ی فرد بازدیدکننده ردیابی کرد. این کار به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا پیگیری کنند چه نوع مشتریانی به چه نوع تبلیغاتی پاسخ می‌دهند و بررسی کنند چه نوع پیشنهاداتی پاسخ‌های بهتری به همراه دارد.

۹. ایمیل

با استفاده از ایمیل می‌توان با کمترین هزینه به مخاطبانی در سطح جهانی دست یافت. ایمیل‌های اسپم (که درخواستی برای آن‌ها نبوده‌است) پاسخ‌های منفی به دنبال دارند ولی ایمیل‌های درخواست‌شده مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. بازاریابی ایمیلی مزایای متعددی دارد ازجمله: دسترسی گسترده تر، مخاطبان تحصیل‌کرده و هدفمند، اهداف بی‌نظیر، برندسازی قدرتمند رسانه‌ای و فروش مستقیم.

۱۰. تبلیغات حاشیه‌ای

تبلیغات حاشیه‌ای تبلیغات باریک و بلندی هستند که در سمت چپ یا راست صفحات وب ظاهر می‌شوند.