آب زنجبیل را به این ۱۵ دلیل هر روز بنوشید

آیا تاکنون آب زنجبیل نوشیده‌اید؟ آیا می‌دانستید زنجبیل واقعا می‌تواند با سرطان بجنگد، و به عنوان یکی از سالم‌ترین ادویه‌های دنیا شناخته می‌شود؟ اگر هر یک از ۱۵ نشانه‌ی زیر را در بدن‌تان مشاهده می‌کنید، برای‌تان لازم است هر روز آب زنجبیل بنوشید. با بازده همراه باشید.

۱. اگر میل جنسی‌تان کم شده است…

باور ‌می‌کنید یا نه، ولی زنجبیل واقعا می‌تواند میل جنسی‌تان را دیوانه‌وار افزایش دهد! زنجبیل به طور طبیعی گردش خون را در سراسر بدن بهبود می‌بخشد، به همین دلیل نیز برای آرتروز و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر مفید است. به این ترتیب، زنجبیل گردش خون را در ناحیه‌ی اندام‌های جنسی نیز بهبود می‌بخشد. بنابراین، میزان خون موجود در اطراف اندام‌های جنسی بیش‌تر می‌شود؛ و به این معنی است که دیگر می‌توانید رابطه‌ی جنسی خوب داشته باشید.

۲. اگر مدت‌ها است می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید، ولی نمی‌توانید…

خیلی از آدم‌‌ها واقعا دوست دارند حداقل چند کیلویی از وزن‌شان را کم کنند، ولی به نظر می‌رسد هر چه سعی می‌کنند، گویی هیچ کاری نکرده‌اند. اگر تلاش‌های شما هم برای کاهش وزن بی‌فایده بوده است، هر روز آب زنجبیل بنوشید. زنجبیل سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. به علاوه، زنجبیل یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اغلب مکمل‌های کاهش‌دهنده‌ی وزن است.

علاوه بر این‌ها، اشتهای‌تان را کم می‌کند و کمک‌تان می‌کند مدت زمانی بیش‌تر احساس سیری کنید. به این ترتیب، با یک محاسبه‌ی ریاضی ساده به بهترین نتیجه می‌رسید: مصرف کالری کم‌تر + سوزاندن کالری بیش‌تر = کاهش وزن!

۳. اگر دچار بیماری حرکت هستید یا دائما احساس تهوع دارید…

مصرف زنجبیل‌ همیشه به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان تهوع شناخته می‌شود. برای آن دسته از آدم‌هایی که هر وقت در صندلی عقب خودرو یا روی قایق می‌نشینند، احساس ناراحتی و تهوع می‌کنند، زنجبیل‌ می‌تواند راه نجات باشد. در حقیقت، زنجبیل می‌تواند علاوه بر بیماری حرکت هر گونه حالت تهوع ناشی از عوامل دیگر را نیز درمان کند.

زنان باردار غالبا دچار ویار یا بیماری صبحگاهی هستند و تقریبا هر صبح احساس تهوع می‌کنند. به همین صورت، برخی زنان در دوران قاعدگی‌شان دچار گرفتگی ماهیچه می‌شوند که می‌تواند آن‌چنان دردناک باشد که باعث حالت تهوع شود. نوشیدن روزانه‌ی آب زنجبیل می‌تواند این ناراحتی‌های وحشتناک را درمان کند! در حقیقت، زنجبیل‌ نه تنها تهوع بلکه درد ناشی از گرفتگی ماهیچه‌ها را نیز تسکین می‌کند.

۴. اگر همیشه احساس خستگی و ناخوشی می‌کنید…

آیا همیشه احساس می‌کنید سرماخورده هستید یا مدام آب‌ریزش بینی دارید، و این‌ها هیچ‌وقت دست از سرتان بر نمی‌دارند؟ آب زنجبیل چاره‌ی کارتان است! زنجبیل دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به گفته‌ی پزشکان، زنجبیل‌ می‌تواند دستگاه لنفاوی را تمیز نگه دارد، سموم بدن را دفع کند، و باکتری‌ها را از بین ببرد. همه‌ی این فواید موجب حفظ تن‌درستی‌تان می‌شوند.

۵. اگر در خانواده سابقه‌ی آلزایمر دارید…

اگر یکی از افراد خانواده‌تان دچار آلزایمر شده است، شما نیز ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری باشید. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند آلزایمر به صورت بالقوه با ژنتیک ارتباط دارد، یعنی این‌که والدین‌تان ممکن است این بیماری را به شما منتقل کرده باشند. نوشیدن روزانه‌ی آب زنجبیل احتمال ابتلا‌ی‌تان را به این بیماری کاهش می‌دهد، زیرا می‌تواند سرعت فرآیند از بین رفتن سلول‌های مغز را کم کند.

۶. اگر دچار سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر هستید یا دائما نفخ دارید…

IBS یا سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر در ایالات متحده به شدت شیوع دارد، و ۲۵ تا ۴۵ میلیون امریکایی به آن مبتلا هستند. این بیماری می‌تواند بسیار دردناک باشد، و باعث نفخ، باد شکم، گرفتگی ماهیچه، اسهال، و حتی یبوست شود. ولی اگر دچار IBS یا نفخ هستید، خوشبختانه زنجبیل می‌تواند دردتان را واقعا تسکین دهد. زنجبیل روده‌ها را آرام و سبک می‌کند، و باعث می‌شود تمام علائم IBS برطرف گردد.

۷. اگر دائما دچار ترش کردن معده هستید…

تقریبا ۲۲ میلیون امریکایی روزانه از ترش معده رنج می‌برند، و این آمار بر اساس هفته یا ماه بیش‌تر می‌شود. ترش کردن معده دردناک، عذاب‌آور، و آزاردهنده است. در حقیقت، بسیاری از داروهای ضداسید که از جانب پزشکان تجویز می‌شوند به تسکین این درد کمک نمی‌کنند. اگر شما نیز همه‌ی این راه‌ها را امتحان کرده‌اید و جوابی مناسب نگرفتید، روزانه آب زنجبیل‌ بنوشید و آرامش را تجربه کنید. زنجبیل یک ماده ایده‌آل برای کمک به گوارش است زیرا جذب غذا را بهبودبخشیده و از درد معده جلوگیری‌می‌کند. به‌نظرمی رسد زنجبیل مثل آسپرین و ایبوپروفن، التهاب را کاهش‌می دهد.

۸. اگر گردش خون نامتعادلی دارید…

آب زنجبیل گردش خون نرمال را حفظ‌ می‌کند. زنجبیل دارای کرومیوم، منیزیم و روی است که میتوانند جریان خون را بهترکرده و به جلوگیری از سرماخوردگی، تب و عرق‌کردن زیاد کمک‌کنند.

۹. اگر دچار مشکل جذب مواد مغذی هستید…

آب زنجبیل جذب را بهترمی‌کند . زنجبیل، جذب و تحریک مواد مغذی ضروری را در بدن بهبودمی‌بخشد. زنجبیل این کار را ازطریق تحریک ترشح آنزیم گوارشی و پانکراسی انجام‌ می‌دهد.

۱۰. اگر زود به زود سرما میخورید…

آب زنجبیل برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. هزاران سال است که از زنجبیل، به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا در آسیا استفاده‌شده است. مرکز درمانی دانشگاه مریلند اعلام‌می‌کند برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در بزرگسالان، ۲ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه خردشده را دو تا سه‌بار در روز در آب گرم بخیسانید.

۱۱. اگر مشکوک به سرطان روده بزرگ یا سرطان تخمدان هستید…

مطالعه‌ای در دانشگاه مینسوتا دریافت که زنجبیل ممکن است رشد سلول‌های سرطان روده بزرگ را کند کند و در جلوگیری از سرطان روده بزرگ موثر باشد . همچنین پودر زنجبیل باعث مرگ سلولی در سول‌های سرطان تخمدان می‌شود.

۱۲. اگر دچار دردهای فیزیکی زیادی هستید…

آب زنجبیل درد و التهاب را کاهش‌می‌دهد زیرا برخی از قوی‌ترین مواد مبارز ضدالتهاب را داراست و یک مسکن قوی طبیعی است.

۱۳. اگر مبتلا به بیماری‌های تنفسی معمول مانند سرفه هستید…

اگر مبتلا به بیماری‌های تنفسی معمول مانند سرفه هستید، زنجبیل به گسترش ریه‌های شما و کاهش خلط کمک‌می‌کند زیرا زنجبیل یک اکسپکتورانت طبیعی است که مخاط را شکسته و ازبین‌می‌ برد… به این ترتیب شما می‌توانید به‌سرعت از سختی تنفس رهایی یابید.

۱۴. اگر نگران سیستم ایمنی بدن تان هستید…

زنجبیل به بهبود سیستم ایمنی کمک‌ می‌کند. مصرف مقدار کمی زنجبیل در روز می‌تواند از طریق جلوگیری از تجمع چربی در قلب، خطر سکته را کاهش‌دهد. همچنین زنجبیل عفونت‌های باکتریایی در معده را کاهش‌می‌دهد و به مبارزه با سرفه بد و خارش گلو کمک‌می‌کند.

۱۵. اگر تهوع صبحگاهی دارید…

آب زنجبیل با تهوع صبحگاهی مبارزه‌می‌کند. زنجبیل موفقیت ۷۵ درصدی را در درمان تهوع صبحگاهی و آنفولانزای معده نشان‌داده‌است.

 

نتیجه‌گیری

زنجبیل‌ ویژگی‌های درمانی شگفت‌انگیز بسیار دارد. در قرن‌ها و نسل‌های متمادی از زنجبیل به عنوان درمان جادویی بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. کشورهای آسیایی برای بیش از ۲۰۰۰ هزار سال از زنجبیل به عنوان یکی از داروهای گیاهی استفاده می‌کردند، بنابراین اگر شما نیز امروزه از آن استفاده کنید، حتما از فواید آن بهره‌مند خواهید شد.