۶ توصیه برای موفقیت در کسب و کار

در این نوشتار ۶ توصیه برای موفقیت در کسب و کار مورد بحث قرار می گیرد. هر فردی که کار می‌کند، چه کارمند باشد یا کارفرما، کارگر یقه سفید باشد یا یقه آبی، کارآفرین باشد یا سرمایه‌گذار درواقع به نوعی کسب و کار می‌پردازد. برای همین نباید عجیب باشد که اصول کسب و کار موفق ، در هر حرفه‌ای که باشید، می‌تواند به موفقیت خودتان تعبیر شود.

در این نوشتار ۶ مولفه‌ یا توصیه برای موفقیت در کسب و کار آمده‌است که هر فرد می‌تواند برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار به کار بگیرد.

۱. آدم‌ها نسبت به سود ارجحیت دارند

فروشنده‌ای نادانی را در نظر بگیرید که شما را تحت فشار می‌گذارد تا کالای گران‌قیمتی را بخرید که نیاز چندانی به آن ندارید، او را با فروشنده‌ای مقایسه کنید که به علایق شما پی‌می‌برد تا محصولی مرتبط و قتصادی به شما پیشنهاد دهد. روشن است که شما باز هم به چه کسی مراجعه می‌کنید. نیازی به گفتن نیست که هر کسب‌وکار واقعی باید سودآور باشد(این قاعده‌ی اصلی است). با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها و افراد وقتی نمی‌توانند برای هر رابطه‌ای، چه با مشتریان و چه با پرسنل شرکت، در خط کاری‌شان ارزش قائل شوند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. وقتی شما یا کسب‌وکارتان تصمیم می‌گیرید این کار را بکنید، مورد توجه قرار می‌گیرید، ترقی می‌کنید و حتی سودبخش‌تر خواهیدبود!

۲. کیفیت گران نیست

روی دیگر سکه‌ی “ارجحیت آدم‌ها به سود نیز یعنی به خدمت یا محصولی که عرضه می‌کنید اهمیت می‌دهید، و اگر کارمند هستید، رییس‌تان هم باید همین‌طور باشد! این یعنی هدف شما ممتاز بودن است، که ممکن است گاهی از آن غفلت شود اما برای موفقیت هر کسب‌وکار یا حرفه‌ای ضروری است. شما نباید به شهرتی که با کیفیت بالای کار یا محصول‌تان ساخته‌اید، آسیب بزنید. در واقع گزینه‌ی گران، غفلت از کیفیت است.

۳. افرادتان را رهبری کنید

هرجا بروید، رهبری ذخیره‌ای است که با کمبود شدید آن مواجه هستید. وقتی تصمیم می‌گیرید یک رهبر خوب باشید، چه یک تیم ۵۰۰ نفری، چه خانواده‌تان، چه فقط یک گربه را در خانه، هدایت کنید، همیشه اوضاع در حال تغییر خواهدبود. رهبری کردن دقیقا برخلاف واکنش نشان دادن است. وقتی تصمیم می‌گیرید رهبری کنید، به خاطر متفاوت بودن از سایرین متمایز می‌شوید. ابتکاری که نشان می‌دهید چیزی است که شرکت، و حرفه‌تان را پیش می‌برد.

۴. شکست را بپذیرید

کسانی که از شکست می‌ترسند هرگز به چیز فوق‌العاده‌ای دست نمی‌یابند. این در هر حوزه‌ای از زندگی صدق می‌کند، چه درخواست ازدواج از عشق زندگی‌تان باشد، چه بردن شرکت‌تان به قلمرویی کاملا کشف‌نشده. شاید شکست یکی از بهترین معلم‌هایی باشد که می‌توانیم از آن درس بگیریم، به‌ویژه وقتی اطمینان داریم که استقامت به خرج دهیم. این معمولا یکی از رازهای موفقیت است که با باور عامیانه در تضاد است؛ دوستی با شکست در مسیر موفقیت، شما را به خط سرعت می‌برد!

۵. همه‌چیز را بهتر کنید

آیا تا به حال این یکی را شنیده‌اید “اگر خراب نیست، درستش نکن”؟ این دقیقا شاکله‌ی متوسط‌گرایی و از دست دادن فرصت بزرگ است، به‌ویژه وقتی رقابت در کسب‌وکار شما بی‌نهایت مهم است(و واقعا کدام کسب‌وکار رقابت‌پذیر نیست؟). شما باید همیشه دامنه‌ی فعالیت‌تان، کارتان، و شغل‌تان را ارتقا دهید، حتی اگر روشی که سال‌ها است از آن استفاده می‌کنید خوب جواب بدهد. شما باید هوشیار باشید؛ آدم‌ها عموما از تغییر متنفر هستند- به‌ویژه وقتی به نظر می‌رسد که مجبور هستند بیش‌تر کار کنند- برای همین مجبور خواهیدبود درایت، دیپلماسی، و فنون متقاعدسازی زیادی به کار بگیرید. اما اگر تغییر فقط روی خودتان تاثیر دارد، منتظر چه هستید؟

۶. از زندگی لذت ببرید؛ از موفقیت لذت ببرید

بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند موفقیت سودآور بودن است. همان‌طور که دیده‌ایم، مشخصا این‌طور نیست. اگر در شغل یا کسب‌وکارتان خواستار موفقیت هستید، باید خارج از کار برای موفقیت بکوشید. شاید کسی را بشناسید که به نظر می‌رسد همه‌چیز دارد اما هرگز شاد یا راضی نیست. استرس و ناراحتی واقعا می‌تواند کشنده باشد. بنابراین هرگز اساسی‌ترین جوانب زندگی را نادیده نگیرید: عشق، سلامتی، و خوشی. هیچ مقدار پول ارزش آن را ندارد که این چیزها را به خاطرش فدا کنید.