اگر قصد دارید روی موضوع مهمی تمرکز کنید، لازم است از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل خود بیرون بیایید. حتی اگر چک کردن ایمیل برایتان حکم نفس کشیدن را دارد، توصیه می‌کنیم که به خودتان لطف کرده و ۳۰ دقیقه در ابتدای صبح یا یک بازه زمانی مشخص هنگام غروب، اینترنت خود را قطع کنید.

 شاید باور نکنید که در این زمان کوتاه با قطع دسترسی به اخبار، ایمیل ها و عکس ها و … چه کارهای ارزشمندی می توانید در زندگی خود به انجام برسانید.

صداهای محیطی می توانند موجب حواس‌پرتی شوند. بنا بر تحقیقات دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی، گوش سپردن به موسیقی دلخواه در زمان انجام کارها، به انجام هر چه بهتر آنها کمک شایانی می کند. فرقی نمی کند موسیقی بدون کلام گوش کنید یا هارد راک، هر آوایی که برایتان خوشایند است را در گوشتان پخش کرده و به کارتان مشغول شوید. با این کار متوجه خواهید شد که تا چه اندازه می توانید به تمرکزتان در کار بیفزایید.

نگویید که شرایط فراهم نیست و یا اینکه نمی توانید یک مکان آرام برای تمرکز پیدا کنید . اصلا مهم نیست که شما چقدر گرفتارید . با کمی برنامه ریزی ،میل و انگیزه شما همیشه می توانید زمانی را برای تمرکز و مراقبه در طول روز پیدا کنید.