۱۰ روش بازاریابی آنلاین کسب و کار شما

کسب و کارها باید از چه روش بازاریابی آنلاین استفاده کنند تا به فروش و سهم بازار بالایی دست یابند. در این نوشتار ۱۰ روش بازاریابی آنلاین کسب و کار بحث می شود.

اینرنت انواع فرصت‌ها را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده‌است تا محصولات‌شان را بازاریابی کنند. اینترنت حقیقتا به همه فرصتی برابر داده‌است. روزهایی که مجبور بودید جیبی بزرگ داشته‌باشید تا برای بازاریابی خرج کنید گذشته است. امروزه انواع روش‌های ارزان و مقرون به صرفه برای تبلیغ محصول و برندتان به‌صورت برخط  و تحت عنوان بازاریابی آنلاین وجود دارد.

مارک تواین زمانی گفت: “بسیاری از چیزهای کوچک با نوع مناسب تبلیغات بزرگ شده‌است.” خبر خوب این است که وقتی صحبت از اینترنت است، نوع مناسب بازاریابی لزوما نباید گران باشد. همان‌طور که تلاش می‌کنید کسب و کارتان را به شیوه‌ای کم‌هزینه تبلیغ کنید، می‌توانید استراتژی‌های ساده و پیچیده‌ی زیادی را در پیش بگیرید.

اما به یاد داشته‌باشید ارزان بودن صرفا به این معنی نیست که آسان است نیازی به صرف وقت و تلاش ندارد. شما می‌توانید از لحاظ بودجه دچار کمبود باشید، اما از لحاظ صرف وقت و سخت‌کوشی لازم، نمی‌توانید.

در ادامه ۱۰ شیوه‌ی ارزان برای بازاریابی کسب و کارتان در اینترنت آمده‌است:

۱. وبلاگ خودتان را آغاز کنید.

وبلاگ روشی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. اما به یاد داشته‌باشید یکی از کلیدهای وبلاگ‌نویسی موفق فراهم کردن مفاد باارزشی از قبیل اطلاعات، توصیه، ابزار، منابع، مقالات انتقادی، و غیره است.

۲. وارد فهرست دایرکتوری‌های مهم شوید.

وارد شدن به فهرست دایرکتوری‌های برخط مهم از قبیل Google Places، YellowPages، Whitepages، و Superpage به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد تا آسان‌تر در موتورهای جست و جو پیدا شود.

۳. به‌صورت برخط ویدیو منتشر کنید.

پلتفرم‌هایی از قبیل یوتیوب، Vimeo، و Dailymotion راهی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا ویدیو پخش کنید، اما برای این‌که موفق شوید، ویدیوهایی بگذارید که با شرکت‌تان در ارتباط است.

>

۴. میکروبلاگینگ را آغاز کنید.

این روشی ساده اما قدرتمند برای تبیین یک پیام با استفاده از به‌روزرسانی‌های متنی کوتاه است. شرکت‌هایی از قبیل توییتر، Pownce و Tumblr پلتفرم‌های میکروبلاگینگ را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

۵. عضو یک انجمن برخط شوید.

بسیاری از انجمن‌های برخط بازارهای خاصی را تامین می‌کنند که شاید با صنعت شما در ارتباط باشد. عضو انجمنی شوید که با بازار شما در ارتباط است و فعال باشید.

۶. عضو گروه‌های صنعت شوید.

سازمان‌های حرفه‌ای یا انجمن‌هایی را که در خط کاری شما هستند پیدا کنید تا با متخصصان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

۷. با وبگاه‌های پرطرفدار همکاری کنید.

ارسال محتواهایی با ارزش افزوده به وبگاه‌های پرطرفدار که با بازار شما در ارتباط است، روشی قدرتمند برای جذب کار و بالا بردن بازدید است.

۸. یک برنامه‌ی همکاری وابسته آغاز کنید.

داشتن آدم‌هایی که در ازای پورسانت فروش، مشتریان راغب برای شرکت‌تان بیاورند روشی فوق‌العاده برای افزایش فروش است.

۹. از قدرت نفوذ رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

این روش رایگان، و آغاز آن آسان است و شبکه‌ای عظیم از مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما فراهم می‌کند. آن دسته از شبکه‌های اجتماعی را که برای کسب و کارتان مناسب است شناسایی کنید و به اشتراک گذاشتن مفاد باارزش را آغاز کنید.

۱۰. خبرنامه‌ی مشتری را آغاز کنید.

این کمک می‌کند با مشتریان‌تان انجمنی ایجاد کنید که اطلاعات به‌موقع درباره‌ی کسب و کارتان، اخبار، توصیه‌ها، تبلیغات ویژه ارائه می‌کند و روشی هموار و پیوسته برای حفظ ارتباط است.

این ۱۰ استراتژی بازاریابی کم‌هزینه به شما کمک می‌کند به مشتریان دسترسی پیدا کنید، روابط را بسازید، و برندتان را در برترین جایگاه قرار دهید. به یاد داشته‌باشید، بازاریابی موثر همیشه به پولی که خرج می‌کنید وابسته نیست؛ بلکه به زمان و تلاشی که صرف آن می‌کنید وابسته است.

دسترسی به مشتریان و قابلیت عرضه‌پذیری در بازار که قبلا فقط برای برندهای مهم با بودجه‌های بازاریابی بزرگ میسر بود، اکنون حتی در اختیار کوچک‌ترین کسب و کارها است. برای بازاریابی کسب و کارتان به‌صورت برخط از تمام روش‌ها استفاده کنید تا بتوانید حتی با کم‌ترین بودجه کسب و کاری سودآور و موفق پرورش دهید.