اگر هدف خود را بر دستیابی به موفقیت‌ چشمگیر تنظیم کرده‌اید باید بدانید که موفق‌ترین آدم‌های دنیا با انگیزه‌ترین آدم‌ها نیستند. در حقیقت این انگیزه نیست که موفقیت را می‌سازد، بلکه این عادت و اقدام است که فرد را به موفقیت می‌رساند. در این نوشتار ۲۰ عادت برای دستیابی به موفقیت‌ چشمگیر را به شما معرفی می‌کنیم که امیدواریم از آن‌ها بهره بگیرید.

موفق‌ترین آدم‌های دنیا قطعا به کاری که می‌کنند علاقه دارند، اما علاقه‌ای که با اقدام همراه نباشد بی‌فایده است.این عادت‌های‌تان است که بیش‌تر از هر چیز دیگری به موفقیت احتمالی‌تان می‌انجامد. اگر روزهای‌تان تحت سلطه‌ی عادت‌هایی هستند که شما را در سفرتان به سوی موفقیت یاری می‌کنند، روزی خودتان را دقیقا در جایی خواهیدیافت که می‌خواستید، به کاری می‌پردازید که می‌خواستید، چیزی را به‌دست می‌آورید که می‌خواستید.

۲۰ عادت که موفقیت را برای‌تان به ارمغان می‌آورد

۱. موفقیت را با تعداد دلار تعریف نکنید، با میزان شادی‌تان تعریف کنید.

عادت تعریف موفقیت با تعداد دلار شما را به دنبال کردن قیمت بالاتر هدایت می‌کند. این دنباله‌ای است که هرگز پایان ندارد، و دیدگاهی از موفقیت است که هرگز به آن دست نخواهیدیافت. عادت کنید موفقیت و شادی را در یک نور ببینید.

۲. قبل از این‌که بنویسید یا کار کنید، بخوانید.

خواندن یک کتاب خوب چشمه‌های خلاقیت را به جوشش، مغز را به یادگیری، و مجموعه‌ی دانش‌تان را به رشد وامی‌دارد. سعی کنید برای آغاز روزتان ۳۰ دقیقه مطالعه کنید.

۳. هر روز راس یک ساعت بیدار شوید.

داشتن برنامه‌ی خواب منظم کمک‌تان می‌کند در طول روز انرژی بیش‌تری داشته‌باشید و بیش‌تر کار کنید.

۴. همیشه فهرست کارهای‌تان را کامل کنید.

عادت کنید هرگز کاری را که در آغاز روز می‌خواهید انجام دهید، در پایان روز ناتمام نگذارید. اگر کاری را که قرار است انجام دهید، به سادگی انجام دهید موفقیت به سختی می‌تواند از شما بگریزد.

۵. فهرست‌های کارهای‌تان را کوتاه و بر اساس اولویت تنظیم کنید

در فهرست‌تان ۱ یا ۲ کار داشته‌باشید که تمام کردن‌شان مهم است، و مطمئن شوید اول آنها را تمام می‌کنید. بقیه‌ی کارهای فقط پس از مهم‌ترین‌ها باید تکمیل شوند.

۶. دو دفتر وقایع روزانه داشته‌باشید؛ یکی برای برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، و کار.

و دیگری برای ایده‌ها، افکار، و اهداف بزرگ. نوشتن یک موضوع آن را واقعی و ملموس می‌کند. فهرست کارها، یک هدف، یا یک رویا که نوشته نشده‌است هنوز واقعی نیست.

۷. همه‌چیز را بسنجید.

هر هدفی که تعیین می‌کنید باید سنجیده شود. هر صفحه‌ی فروش که می‌سازید باید سنجیده شود. اگر همه‌چیز را بسنجید از چیزهایی که جواب می‌دهند. چیزهایی که جواب نمی‌دهند یک طرح دقیق خواهیدداشت.

۸. به مدت‌های کاری ۹۰ دقیقه‌ای پایبند باشید.

تعداد کمی از آدم‌ها واقعا به اندازه‌ای کار می‌کنند که می‌گویند کار می‌کنند. معمولا وقت آنها به حواس‌پرتی می‌گذرد. آنها در فیس‌بوک، توییتر و اینترنت می‌گردند. برای مدت‌های کاری‌تان زمان تعیین کنید. کرنومتر بگیرید. ۹۰ دقیقه تمرکز کنید، یک استراحت فعال داشته‌باشید، سپس دوباره به آن کار کسل‌کننده‌ی زیبا بپردازید.

۹. استراحت‌های فعال داشته‌باشید.

یک استراحت کاری باید تجربه‌ی کارتان را بالا ببرد. به هیچ قیمتی نمی‌تواند چیزی دور از آن باشد. بنابراین به فعالیتی بپردازید که خون‌تان را به گردش در بیاورد و درست مانند زمانی که در ساعات اولیه‌ی صبح شروع به کار کردید، ذهن‌تان را به‌طور موثر به کار بیندازد.

۱۰. صبح زود بیدار شوید.

فهرست آدم‌های موفقی که قبل از بقیه‌ی آدم‌های دنیا بیدار می‌شوند یک فهرست خیلی طولانی است. این اتفاقی نیست. ۷ روزه هفته قبل از ۶ صبح بیدا شوید و برای آغاز روزتان و رویای‌تان از بقیه جلو بزنید.

۱۱. خانواده‌تان را در اولویت قرار دهید.

موفقیت بدون خانواده نمی‌تواند وجود داشته‌باشد-حتی اگر آن “خانواده” فقط عشق‌تان و دوستان‌تان باشند. اگر می‌خواهید به موفقیت حقیقی دست پیدا کنید نیاز دارید برای هدفی بزرگ‌تر از درآمد احتیاطی برای خودتان کار کنید.

۱۲. از رقبای‌تان بیش‌تر تلاش کنید.

اگر بیش‌تر از هرکس دیگری تلاش کنید، موفقیت نمی‌تواند خود را از شما پنهان کند. شما پیدایشخواهیدکرد. و از آن لذت خواهیدبرد.

۱۳. از یک تابلو استفاده کنید.

برای این‌که اهداف‌تان قابل رویت و نزدیک باشند، از یک تابلوی سفید بزرگ استفاده کنید.

۱۴. رویاتان را به اشتراک بگذارید.

عادت کنید به کسانی صحبت کنید که رویایی شبیه به شما دارند، حتی اگر این شباهت بزرگی اهداف‌تان و بی‌پروایی طرح‌های‌تان باشد. ناپلئون هیل این رابطه را به عنوان یک “ایده‌پرداز” ابداع کرد، و یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت احتمالی‌تان است.

۱۵. اطراف‌تان را فقط با آدم‌های موفق پر کنید.

برای دستیابی به موفقیت‌ چشمگیر باید با آدم‌های موفق نشست و برخاست داشته‌باشید. یعنی در میان اطرافیان‌تان آدم ساده‌لوح نداشته‌باشید-آدم‌هایی که شما را از کارتان بازمی‌دارند، و رویای‌تان را نابود می‌کنند. اگر دوستانی دارید که این کار را می‌کنند، دیگر با آنها نشست و برخاست نکنید. آیا آنها ارزش‌اش را دارند که یک زندگی متوسط داشته‌باشید در حالی‌که می‌توانید آینده‌ای باشکوه داشته‌باشید؟

۱۶. بدنی سالم داشته‌باشید.

بدون داشتن بدن سالم، حفظ سلامتی ذهن همیشه دشوار است.

۱۷. پول‌تان را فقط خرج چیزهایی کنید که رویاتان را پیش می‌برند.

ماشین‌ها، “چیزها”، فقط وجهه‌تان را بالا می‌برندُ و تلاشی هستند برای تحت تاثیر قرار دادن آدم‌هایی که واقعا نمی‌خواهید تحت تاثیر قرار دهید. در عوض، برای پیشرفت خودتان و کسب‌وکارتان پول خرج کنید تا زمینه‌ی رشدتان را فراهم کنید.

۱۸. بعضی چیزها را قربانی کنید.

عادت کنید برای چیزهایی که به موفقیت‌تان کمک می‌کنند، چیزهایی را قربانی کنید که شاید در زندگیدوست داشته‌باشید. جاده‌ی موفقیت و آینده‌ی باشکوه از میان ولخرچی و زندگی آسوده نمی‌گذرد. بکوشید. تمرکز کنید. قربانی کنید. موفق شوید.

۱۹. هر ماه دفترهای وقایع روزانه‌تان را مرور کنید.

شاید وقتی دفتر وقایع روزانه‌تان را می‌نویسید ذهن‌تان را شفاف کند، اما وقتی به مرور آن عادت می‌کنید تاثیر آن خیلی قوی‌تر است.

۲۰. هر روز ۳ چیز را بنویسید که به خاطرشان شکرگزار هستید.

برای دستیابی به موفقیت‌ چشمگیر باید بدانید اول از همه باید شکرگزار باشید. چیزی که به‌دست می‌آورید این است که موفقیت اغلب در درون شما است، ولی به شرط این که از چشم‌اندازی صحیح نگاه کنید. و پژوهش‌ها یکی از پس از دیگری نشان داده‌اند آدم‌های شاد در مقایسه با آدم‌های بدبین و ناراضی به چیزهای بزرگ‌تر دست می‌یابند. این عادت، به همراه تلاش زیاد، یکی از آسان‌ترین دستورالعمل‌های موفقیت است که می‌توانید بسازید. هم‌چنین یکی از دستورالعمل‌های موثر است.

اگر عادت‌های‌تان، عادت‌های یک آدم موفق، شاد، بهره‌ور، و سخت‌کوش است، هیچ راهی وجود ندارد که موفق نباشید. با تغییر عادت‌های‌تان موفقیت را اجتناب ناپذیر کنید.

“ما حاصل همان کاری هستیم که دائما انجام می‌دهیم. برای همین بهترین بودن یک اقدام نیست بلکه یک عادت است.” ارسطو

امیدواریم از این ۲۰ عادت برای دستیابی به موفقیت‌ چشمگیر استفاده کنید و به موفقیتی که لایقش هستید دست پیدا کنید.