زمانی که کاپیتان فرانسه جام طلایی را بالای سر برد، فریاد ها و خنده های از ته دل هواداران فرانسه شنیده می شد. آن ها به هدف رسیده بودند، موفقیتی بزرگ به وسعت کل جهان. موفقیتی که آسان بدست نمی آید و مسیری بسیار دشوار دارد. بهتر است باهم به پنج نکته از مواردی که باید بدانید تا بتوانید به رتبه یک دست یابید نگاهی بیندازیم.

1. ذهنینت خود را وسیع کنید!
زمانی که شما بر بالاترین سطح تمرکز می کنید و رتبه اول را میخواهید، پس هیچ ترسی برای شما جایز نیست. شما باید از سخت ترین رقیب خود را شکست دهید و بر او غلبه نمایید. پس بزرگ فکر کنید، بزرگ تر از همه. هر زمانی که شما خود را از پیش باخته و شکست خورده ندیدید می توانید شروع به کار بکنید.

2. انگیزه ای از نوع عطش
کاری از پیش نمیرود و نتیجه ای حاصل نمی شود مگر انگیزه ای وجود داشته باشد. حال برای قهرانی انگیزه ای نیز لازم ست در حد و اندازه های یک قهرمان. بنشینید و فکر کنید تا چه اندازه حاضر هستید تلاش کنید و مایه بگذارید. و این انگیزه و شور و شوق را به اعضای تیم منتقل کنید.

3. فکر کنید و برنامه بریزید
مسیری که باید طی شود تا موفقیت بدست آید طبیعتا پیچ و خم های خاص خود را دارد. از پیش نیاز های کار این است که بدانید در چه راهی قدم خواهید گذاشت و با چه مسائلی رو به رو خواهید بود. در قدم اول نگاهی اجمالی بیندازید یا بهتر از آن می توانید از تجربه پیشینیان استفاده نمایید تا مسائل پیش رو مشخص گردد. سپس شروع به تحلیل و تفکر نمایید که چگونه می توانید راه حلی برای آن ها بیابید. سپس زمان بندی کنید. این صل قضیه است. مشخص کنید که تا چه زمانی به چه جایگاه و سطحی باید رسیده باشید. و در نهایت برنامه ریزی کنید که چه کارهایی را در دستور کار دارید.

4. جنگجو باشید و از شکست نترسید!
سعی کنید روحیه ای مقتدر و جنگجو در خود بسازید. از شکست نترسید چرا که هیچ شکستی پایان زندگی نیست. تمرکز خود را روی پیروزی بگذارید و برای آن برنامه داشته باشید. کمال طلبی می توند در این مورد به شما کمک کند. زمانی که برتری نسبی از رقبای خود یافتید دست از تلاش بر ندارید و این برتری را تقویت کنید. در یک کلام محکم باشید و مقتدر عمل کنید.

5. روی نقاط قوت سرمایه گذاری کنید
برخی بر این تفکر عمل می کنند که نقاط قوت دستکاری نکنیم و به ترمیم نقاط ضعف بپردازیم. این کار اشتباه است. سعی کنید نقاط قوت خود را تا حد امکان قوت بخشید تا در آن ها دست نیافتنی شوید. اینگونه می توانید در تنگناها حرفی برای گفتن داشته باشید. البته این به این معنی نیست که نقاط ضعف را به همان شکل رها کنید. قطعا برای ترمیم آن ها هم باید تلاش کنید تا زحماتتان را به هدر نداده باشید.

سخن آخر:
در جام جهانی 2018 فوتبال شاهد بودیم که چگونه کشور فرانسه کشور های قدرتمند دیگر را یکی پس از دیگری به شکلی مقتدرانه پشت سر می گذاشت و صعود می کرد. نکاتی در این موفقیت وجود دارد که به آن ها اشاره کردیم. اما نکته ای که قابل توجه است 0این است که برای موفقیت باید چند پارامتر را باهم داشت. هدف، نگیزه، برنامه، تلاش و شهامت مجموعه از نیروی شگفت انگیز موفقیت هستند.