اگر استراحت شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، سطح انگیزه و انرژی تان هنگام بیدار شدن و برخاستن از رختخواب هنگام صبح پایین خواهد بود.

خیلی از افراد برای اینکه به تمام کارهای خود در طول روز برسند مجبور هستند که صبح زود از خواب بیدار شوند ولی سحرخیز بودن کار آسانی نیست و هر کسی نمی تواند صبح زود بیدار شود.

اغلب ما از طریق گوشی موبایل، آلارم ساعت را تنظیم می‌کنیم و صبح، بعد از قطع کردن صدای آن، وسوسه ‌می‌شویم که‌ سری هم به ‌اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بزنیم یا ایمیل‌هایمان را چک کنیم. از این کار بپرهیزید چرا که‌ ماندن در رختخواب و هدر دادن یکی دو ساعت در ‌اینترنت باعث شکست شما در رسیدن به ‌هدف سحر خیر بودن می‌شود. به محض شنیدن صدای آلارم، از تختتان بپرید بیرون و روزتان را در مورد خودتان شروع کنید نه‌ در مورد آنچه ‌در جهان می‌گذرد.

حتما نیازی نیست به ‌باشگاه ‌ورزشی بروید، می‌توانید در یک فضای باز، نرمش های خیلی ساده انجام دهید، یا در اطراف خانه‌ پیاده‌روی کنید. این یک شروع مثبت برای روز شماست. آن‌را در عادت‌های خود بگنجانید. از نظر علمی‌ نیز ثابت شده ‌که‌ با ورزش کردن متابولیسم بدن سریعا آغاز می‌شود و قبل از اینکه ‌یک روز کاری پر مشغله، شما را در خود ببلعد، در مقابلش بیمه ‌می‌شوید.