همه‌ی ما می‌خواهیم احساس خوشبختی کنیم، و هر کدام‌مان راه رسیدن به خوشبختی متفاوتی را تجربه میکنیم در این‌جا ۱۰ راه رسیدن به خوشبختی که بسیار ساده هستند را به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم مسیر دستیابی به نیکبختی و سعادت برایتان هموارتر شود.

۱. با کسانی باشید که لب‌خند بر لب‌تان می‌آورند

مطالعات نشان می‌دهند وقتی از همیشه خوش‌حال‌تریم که کنار کسانی باشیم که خوش‌حال هستند، به آن‌هایی بچسبید که شاد هستند و شادی را به شما انتقال می‌دهند.

۲. به ارزش‌های‌تان پایبند باشید

آن‌چه درست می‌دانید، آن‌چه منصفانه می‌پندارید، و آن‌چه که به آن اعتقاد دارید همه ارزش‌های شما محسوب می‌شوند. با گذر زمان، هرچه بیش‌تر به آنها افتخار کنید، نسبت به خودتان و چیزهایی که دوست دارید احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

۳. خوبی را بپذیرید

به زندگی‌تان نگاه کنید و آن‌چه را که کارساز است انتخاب کنید، و هیچ چیز را فقط به‌خاطر آن‌که کامل نیست کنار نگذارید. وقتی چیزهای خوب اتفاق می‌افتند، حتی چیزهای خوب خیلی کوچک، آنها را با آغوش باز بپذیرید.

۴. بهترین‌ها را تصور کنید

از پرداختن به آن‌چه واقعا می‌خواهید نترسید و خودتان را مالک آن تصور کنید. بسیاری از آدم‌ها از این فرآیند اجتناب می‌کنند چون نمی‌خواهند در صورت شکست در دست‌یابی به خواسته‌ی‌شان دچار ناامیدی بشوند. حقیقت این است که تصور رسیدن به آن‌چه می‌خواهید بخش بزرگی از رسیدن به آن است.

۵. کارهایی را انجام بدهید که دوست دارید

شاید نشود هر روز کایت‌سواری کنید یا هر فصل به مسافرت بروید، ولی مادامی که کارهای مورد علاقه‌ی‌تان را هرازگاهی انجام دهید، احساس خوشبختی بیش‌تری خواهید کرد.

۶. هدف داشته باشید

کسانی که معتقدند دارند به خوشبختی نوع بشر کمک می‌کنند نسبت به زندگی‌شان احساس بهتری دارند. بیشتر آدم‌ها دوست دارند بخشی از یک چیز بزرگ‌تر از خوشان باشند، فقط چون به آنها احساس رضایت و خوشبختی می‌بخشد.

۷. به ندای قلب‌تان گوش بسپارید

شما تنها کسی هستید که می‌داند چه چیزی سرشارتان می‌کند. شاید خانواده و دوستان‌تان فکر کنند در چیزی مهارت دارید که در عمل کمکی به شما نخواهد کرد. دنبال سعادت رفتن می‌تواند پیچیده باشد. فقط باهوش باشید، و کار هر روزتان را همان روز انجام دهید.

۸. به خودتان فشار بیاورید، نه به دیگران

کار راحتی است که احساس کنید شخص دیگری مسئول انجام کارهای شما است، ولی واقعیت این است که این در حقیقت وظیفه‌ی خودتان است. وقتی این موضوع را درک کنید قدرت آن را خواهید داشت که به هرجایگاهی که دوست دارید برسید. از شماتت دیگران و دنیا دست بردارید، و آن‌وقت بسیار بسیار زود پاسخ‌تان را خواهید گرفت.

۹. از تغییر استقبال کنید

حتی اگر حس خوشایندی نداشته باشد، بازهم تغییر یکی از چیزهایی است که می‌توانید به آن تکیه کنید. تغییر رخ خواهد داد، پس برای احتمال وقوع آن برنامه‌ریزی کنید و برای این تجربه آماده باشید.

۱۰. از دلخوشی‌های ساده لذت ببرید

کسانی که دوست‌تان دارند، خاطرات گران‌بها، لطیفه‌های خنک، روزهای گرم، و شب‌های پرستاره- این‌ها رشته‌های پیوند ما با دنیا و موهبت‌هایی هستند که بی‌وقفه به ما ارزانی می‌شوند.

خوشبختی ورضایت دست‌یافتنی است، منتها فقط بعضی‌وقت‌ها کمی از دسترس ما دور می‌شود. درک این‌که چه چیزی از همه برای شما بهتر است نخستین قدم برای یافتن چیزهای دیگر و چیزهای بیش‌تر است.