۴ روش برای تحول کسب و کار

برای رونق بخشیدن و تحول کسب و کار باید به بخش بازاریابی آن هم فکر کنید و برنامه‌ای برایش داشته باشید. در این نوشتار با ۴ ایده‌ی بسیار عالی از تحول کسب و کار آشنا می‌شوید. به کار گیری این ایده ها بازاریابی شما را متحول می‌کند و به کسب و کار شما رونق می‌دهد.

۱-   به فکر راه انداختن یک پادکست باشید.

البته نه راجع به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید بلکه راجع به علایقی که مشتریان محصولات یا خدمات‌تان دنبال می‌کنند. یکی از مزایای پادکست‌ها این است که جایگاه بسیار خوبی‌ در رتبه بندی گوگل دارند و مشتریان به راحتی با جستجو در گوگل به آن‌ها دسترسی پیدا خواهند کرد. هم‌چنین با این روش شما این شانس را دارید که به عنوانه صاحب یک کسب و کار، رابطه‌ی مجازی محکمی با شنوندگان خود برقرار کنید. مردم تمایل دارند با کسانی‌ معامله کنند که برایشان آشنا هستند، دوستشان دارند و بهشان اعتماد می‌کنند.

۲- به فکر چاپ کردن کتاب باشید.

همواره جریان بازار به سمت کسب و کارهایی هست که نفوذ و اعتبار بیشتری در یک صنعت خاص برای خود دست و پا کرده‌اند. چاپ کردن یک کتاب می‌تواند باعث افزایش اعتبار شما شود به خصوص که از طریق انتشارات آمازون این کار بسیار هم آسان هست.

انتشار یک کتاب باعث می‌شود که شما توجه مطبوعات را به خود جلب کنید و در عین حال به شما کمک می‌کند که ارتباط بسیار خوبی‌ با خوانندگان خود برقرار کنید. کاری که به احتمال زیاد رقبای شما انجام نمی‌دهند. چه بسا امروزه بهتر از چاپ کتاب، ارائه‌ی یک کتاب الکترونیکی برخط باشد.

۳- داده‌کاوی از اهمیت فوق‌العاده‌ بالایی برخوردار است.

کریستین نیلسن مدیر شرکتHonolulu Hi 5 ، با اطمینان می‌گوید که استفاده‌ی زیرکانه از آمارها و الگوهای فروش باعث افزایش گردش مالی و درآمد می‌شود. وی معتقد است: “وقتی‌ بحث الگوهای رفتاری مشتریان در میان باشد، داده‌کاوی  این الگوها  تبدیل به یک ماشین پول‌سازی تمام عیار می‌شود”

بارها مشاهده شده است که مشتریان خرید آنلاین مدام برای خرید محصولات خود بین موبایل، شبکه‌های اجتماعی و وب تغییر کانال می‌دهند و هر بار از کانال مختلفی‌ برای خرید محصولات مشابه استفاده می‌کنند. این جابجائی بین کانال‌های مختلف حجم بالایی از اطلاعات در رابطه با تمایلات آن‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد. بنابر این کمپانی‌ها باید شیوه‌ی نمایش محصولات خود را به صورتی‌ طراحی کنند که جوابگوی این تغییر کانال باشد. به این معنی‌ که مشتری تجربه یکسانی را از یک خرید اینترنتی بدون توجه به کانالی که برای خرید استفاده می‌کند، داشته باشد. این کار باعث افزایش مشتریان دائمی برای هر شرکتی می‌شود.

۴. از فرستادن ایمیل چشم‌پوشی نکنید اما ایمیل‌های راکه به مشتریان می‌فرستید همواره به روز نگاه دارید.

تغییر تعدادی از عناصر اصلی‌ در یک ایمیل به مشتری این حس را می‌دهد که ایمیل اختصاصاً برای او نوشته و فرستاده شده است. کاری که شاید بیشتر از ده ثانیه زمان نبرد  اما ارتباط شما با مشتری را به سطوح بالاتری منتقل می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که ارزش بیشتری به ایمیل‌های خود اضافه کنید. مثلاً معرفی‌ یکی‌ از محصولات، ارائه‌ی امکان مشترک شدن یک مجله یا نشان دادن یک روش جدید برای استفاده از محصولی خاص که شاید کمتر به ذهن مشتریان برسد (تا نشان بدهید که مشتری برای شما مهم است).