در فضای رقابتی امروز، اگر برای ارتقا و تقویت برند برنامه‌ای تدوین نشود، نه‌تنها برند آسیب‌پذیر می‌شود، بلکه از یاد خواهد رفت. بدون هیچ گونه شکی، روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه ها و رسانه های عمومی یا پست گذاشتن اعلان های مطبوعاتی است.
روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی را که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند مورد پوشش قرار دهد. عدم توجه به روابط عمومی در شرکت، در نهایت باعث خواهد شد تا از رسیدن به موفقیت های چشمگیر دور بمانید.
در عرصه کسب‌وکار، روابط عمومی به‌عنوان یک تکنیک حمایت از بازار شناخته‌شده است. هر سازمانی در یک دوره مشخص باید گزارش عملکرد و فعالیت‌های خود را به سهامداران و سایر ذی‌نفعان ارائه کرده، میزان موفقیت خود را در بازاریابی اعلام کند. به این منظور، نقش‌آفرینی روابط عمومی در جذب سهامداران ناراضی در مجامع شرکت‌ها حیاتی است و موجب اطلاع‌رسانی مناسب درباره فعالیت‌های انجام‌شده در جهت منافع ذی‌نفعان و ایجاد آرامش نسبی در بین آنها می‌شود. در هر صنفی رقبا همواره تلاش می‌کنند برنامه‌های سازمان رقیب را مخدوش کرده و خوش‌نامی آن را در جامعه خدشه‌دار کنند.
روابط عمومی نسبت به تبلیغات مزایایی دارد.  عدم نیاز به پرداخت پول، مهمترین مزیت به‌شمار می آید. نویسنده یا گزارشگر بدون دریافت مبلغ، درباره شما و کسب و کارتان مطلب می نویسد.
توصیه های حرفه ای از مدیران موفق
1- اکثریت مردم روابط عمومی را به عنوان مبلغ می شناسند درحالی که روابط عمومی فراتر از همه این حرف هاست. روابط عمومی یکی از بخش های کلیدی در کسب و کارهای تجاری است. بزرگی و کوچکی یک کسب و کار ربطی به وجود یا عدم روابط عمومی ندارد. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، روابط عمومی نقش مهمی ایفا می کند.
2- مردم هرچه را بیشتر در مقابل خود ببینند بیشتر به آن اهمیت می دهند. اگر بیشتر به مسائل تجاری اهمیت دهند، در این باره بیشتر صحبت خواهند کرد و ذهن شان بیشتر درگیر این دست مسائل خواهد بود، اما نمی دانند تمام این اتفاقاتی که رخ می دهند به دلیل به کارگیری تکنیک های روابط عمومی است. روابط عمومی اغلب کم صدا است. کمپین های روابط عمومی بعد از مدت زمان بیشتری نتیجه ‎بخش هستند و یک انجمن واقعی تر و پایدارتری تشکیل می دهند.
3- روابط عمومی به شما کمک می کند تا در اذهان مخاطبان و سازمان ها اعتبار خود را کسب کنید. اخبار رسمی با احاطه به فعالیت سازمان ها و شرکت ها، به شما کمک خواهد کرد تا هرچه بیشتر در سطح انظار عمومی پدیدار شده و برند خود را در جایگاه مناسب جامعه جای دهید.